This is to acknowledge that
Giuseppe Cotellessa
Attended a one-hour webinar and Q&A session entitled
"Generating high-quality mRNA-LNP complexes for in vivo delivery: Strategies and methods " /
Si riconosce che
Giuseppe Cotellessa
Ha partecipato a un webinar di un'ora con relativa sessione di domande e risposte dal titolo
"Generazione di complessi mRNA-LNP di alta qualità per la somministrazione in vivo: strategie e metodi"/#3/6/2025 quater
Dott. Giuseppe Cotellessa
Key learning objectives:
- Learn key steps in mRNA synthesis and purification
- Discover basic concepts and components in the formulation of LNPs
- Gain practical insights and protocols to enhance the efficacy and safety of mRNA-based treatments
Information
Generating high-quality mRNA-LNP complexes for in vivo delivery: Strategies and methods
The production of high-quality mRNA for therapeutic applications presents several challenges, including yield limitation, low capping efficiency, stability concerns, and immunogenicity issues. In fact, crude mRNA preparations can trigger transient inflammatory responses, complicating their use in clinical settings.
In this expert webinar, we will discuss the latest advancements in mRNA synthesis, purification, and delivery technologies that are helping to overcome these barriers. This session will provide a practical walkthrough of using the mMESSAGE mMACHINE T7 mRNA Kit with CleanCap Reagent AG to achieve efficient co-transcriptional capping and generate high-yield, high-purity mRNA with minimal immunogenic contaminants.
You’ll also discover how Vivofectamine delivery solutions are utilized to encapsulate mRNA into lipid nanoparticles (LNPs) for stable and targeted in vivo delivery. We’ll highlight methods to assess the performance, expression, and immunogenic profile of these mRNA-LNP complexes through in vitro and in vivo assays, including luciferase reporter expression in mouse models.
ITALIANO
Obiettivi di apprendimento principali:
Apprendimento dei passaggi chiave nella sintesi e purificazione dell'mRNA
Scoprire i concetti ed i componenti di base nella formulazione degli LNP
Ottenere approfondimenti e protocolli pratici per migliorare l'efficacia e la sicurezza dei trattamenti a base di mRNA
Informazioni
Generazione di complessi mRNA-LNP di alta qualità per la somministrazione in vivo: strategie e metodi
La produzione di mRNA di alta qualità per applicazioni terapeutiche presenta diverse sfide, tra cui limiti di resa, bassa efficienza di capping, problemi di stabilità e problemi di immunogenicità. Infatti, le preparazioni di mRNA grezzo possono innescare risposte infiammatorie transitorie, complicandone l'utilizzo in ambito clinico.
In questo webinar con esperti, discuteremo i più recenti progressi nelle tecnologie di sintesi, purificazione e somministrazione dell'mRNA che stanno contribuendo a superare queste barriere. Questa sessione fornirà una panoramica pratica sull'utilizzo del kit mMESSAGE mMACHINE T7 mRNA con CleanCap Reagent AG per ottenere un capping co-trascrizionale efficiente e generare mRNA ad alta resa e purezza con una quantità minima di contaminanti immunogenici.
Scoprirete anche come le soluzioni di rilascio di Vivofectamine vengono utilizzate per incapsulare l'mRNA in nanoparticelle lipidiche (LNP) per un rilascio in vivo stabile e mirato. Evidenzieremo i metodi per valutare le prestazioni, l'espressione ed il profilo immunogenico di questi complessi mRNA-LNP attraverso saggi in vitro ed in vivo, inclusa l'espressione del reporter della luciferasi in modelli murini.